Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2016

Ο λόγος για την γέεννα και τις άλλες τιμωρίες που αναφέρει η Αγία γραφή

Ας μην θορυβούμαστε λοιπόν όταν η Αγία γραφή μιλάει για την γέεννα και τις άλλες τιμωρίες. Διότι ο φόβος (τον οποίο προσπαθεί να μας δημιουργήσει) με τα λόγια είναι δείγμα μεγάλης φιλανθρωπίας, και όσο περισσότερο ανυπόφορα είναι τα λόγια Του, τόσο περισσότερο τα λέει αυτά από μεγάλη επιείκεια.
Διότι και οι πατέρες όταν δεν θέλουν να τιμωρηθούν τα παιδιά τους με τα αυστηρά λόγια απομακρύνουν την οργή τους·
Έτσι κι Αυτός, επειδή δεν θέλει να τιμωρεί, μεγαλώνει τον φόβο με τα λόγια. Λέει παραδείγματος χάριν ότι ετοίμασε και γέεννα, (αλλά το λέει) για να μην μας ρίξει στη γέεννα· γι' αυτό βέβαια και γίνεται στα Ευαγγέλια πολύς λόγος περί τιμωρίας, και μάλιστα πολύ περισσότερος από ότι περί βασιλείας. Επειδή δηλαδή αυτούς που είναι περισσότερο αναίσθητοι δεν τους προσελκύει προς την αρετή, και δεν τους απομακρύνει από την κακία, τόσο πολύ η υπόσχεση των αγαθών, όσο ο φόβος των λυπηρών, γι' αυτό, λοιπόν, ασχολείται περισσότερο με τα λυπηρά και τις τιμωρίες και αυτά αναφέρει συνεχώς.
Ας μην λυπούμαστε επομένως ακούγοντας λόγια δυσάρεστα, διότι περιέχουν πολύ κέρδος, αλλά να θυμόμαστε και τη μακροθυμία του Θεού και την δικαιοκρισία Του. Ούτε να κυριευόμαστε από απογοήτευση για τη σωτηρία μας, διότι είπαμε ότι είναι μακρόθυμος. Ούτε ένα λιποψυχούμε, διότι είναι δίκαιος. Εδώ με δείχνει πολύ μακροθυμία, εκεί όμως εκείνους οι οποίοι δεν κέρδισαν τίποτε από αυτή (τη μακροθυμία Του), θα τους παραδώσει στη δοκιμασία της κολάσεως, πράγμα που για να μην συμβεί, ας αποκρούσουμε από εδώ πλέον την τιμωρία εκείνη.


Αγίου Ιωάννου Χρυσοστόμου, Ομιλία εις τον Ζ΄ Ψαλμόν, ΕΠΕ, Ιω. Χρυσοστόμου Έργα, Πατερικές Εκδόσεις ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ο ΠΑΛΑΜΑΣ, Θεσσαλονίκη 1982, τ. 5, σελ. 354.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου