Μερικές φορές επιτυγχάνει κανείς
θαυμάσια αποτελέσματα απλώς
και μόνο με το να πληροφορήσει ένα
παιδί και να το πείσει, πως
για να επιτύχει αυτό που επιθυμεί
ειλικρινά είναι αναγκαία προϋπόθεση
να μάθει καλά κάποιο
μάθημα, που μέχρι τότε
το θεωρούσε άχρηστο και ανώφελο. Με την πληροφόρηση
και τη νέα αυτή γνώση
ο μαθητής αρχίζει να βλέπει
το μέχρι τότε άχρηστο για αυτόν μάθημα μέσα
από τελείως διαφορετικό
πρίσμα, η δε αναγκαιότητά του για την επιτυχία
του τελικού σκοπού κινεί
το ενδιαφέρον του με αποτέλεσμα ο μαθητής
να παρουσιάζει ραγδαία και εκπληκτική
πρόοδο, όπως φαίνεται καθαρά και στο ακόλουθο
παράδειγμα:
Ο Αντώνης, μαθητής του λυκείου, επισκέπτεται έναν ψυχολόγο για το θέμα του επαγγελματικού προσανατολισμού. Του
εκφράζει την επιθυμία του να γίνει
αρχιτέκτονας. Τα τεστ βεβαιώνουν ότι οι
επιθυμίες του είναι πραγματικές και ρεαλιστικές,
γιατί παρουσιάζει όλες τις αναγκαίες ιδιότητες για να γίνει ένας καλός αρχιτέκτονας. Ο ψυχολόγος τον ρωτάει για την επίδοση του στα μαθήματα και
εκείνος
απαντά πως έχει πολύ καλή επίδοση σε όλα τα μαθήματα εκτός από τα μαθηματικά. Τότε ο
ψυχολόγος του εξηγεί ότι τα μαθηματικά παίζουν ένα
αποφασιστικό ρόλο στην αρχιτεκτονική και δεν είναι
δυνατόν να γίνει αρχιτέκτονας, αν δεν ξέρει καλά
μαθηματικά. Αυτό ήταν κάτι που δεν το είχε σκεφτεί ποτέ. Μέχρι την
επίσκεψή του
στον ψυχολόγο ο Αντώνης θεωρούσε τα μαθηματικά σαν ένα μάθημα ανόητο που
το απαιτούσε το σχολείο. Μετά την επίσκεψη του στον ψυχολόγο ο Αντώνης άρχισε να βλέπει τα μαθηματικά από τελείως
διαφορετική γωνία. Στο εξής έπρεπε να πάρει τα μαθηματικά στα σοβαρά, αν ήθελε να γίνει
αρχιτέκτονας. Ύστερα από μερικούς μήνες ο πατέρας του Αντώνη κάλεσε τον ψυχολόγο για να του πει: δεν γνωρίζω τι
κατορθώσατε να πείτε στον Αντώνη, αλλά πάντως αυτό ήταν πολύ αποτελεσματικό. Ο Αντώνης έχει τώρα εξαίρετους βαθμούς στα μαθηματικά.
Αρχιμανδρίτου Διονυσίου Δ Μπέκου, ΚΑΝΕ ΕΞΥΠΝΟ ΤΟ ΠΑΙΔΙ
ΣΟΥ, Εκδόσεις Χριστιανική Ελπίς, δεύτερη έκδοση Θεσσαλονίκη 2011, σελ. 144 -
146
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου