Παρασκευή 24 Ιουνίου 2016

Τι με κάνει να χαμογελάω! Άσκηση γραπτού λόγου για παιδιά με Δυσλεξία


Πώς θα μάθει το δυσλεξικό παιδί να γράφει κείμενα;

Άλλη μια άσκηση σύνθεσης γραπτού λόγου έρχεται να προστεθεί στο παρεμβατικό υλικό για παιδιά με Δυσλεξία. Οι αυξημένες ανάγκες της σχολικής ζωής στη χρήση του γραπτού λόγου φέρνουν καθημερινά αντιμέτωπο το δυσλεξικό παιδί με τις δυσκολίες του να εκφράσει και να συντάξει τις σκέψεις του σε μορφή κειμένου. Είναι λοιπόν απαραίτητο να διδαχτεί την ανάπτυξη της γραφής με ασκήσεις που προσαρμόζονται σε έναν τρόπο διδασκαλίας που είναι αποτελεσματικός για αυτό, χρησιμοποιώντας θέματα που το κινητοποιούν και διατηρούν το ενδιαφέρον του.

Η άσκηση "Τι με κάνει να χαμογελάω" έχει ευχάριστη ανταπόκριση απο τα παιδιά με Δυσλεξία και βοηθά στην έκφραση των σκέψεων και ιδεών τους. Παιδαγωγικός σκοπός είναι να μάθει τη σύνταξη παραγράφου με τη μορφή: α) πρόταση εισαγωγής, β) ανάπτυξη, γ) πρόταση τέλους. 

Σύνθεση παραγράφου σαν "παζλ"

"Παζλ" παραγράφου

Κόβουμε κάθε πρόταση της παραγράφου και ζητάμε απο το παιδί να ξαναφτιάξει με τη σειρά που νομίζει τη σειρά των προτάσεων. Το παιδί έχει ήδη διδαχθεί τη μέθοδο της χρωματιστής παραγράφου.


Χρώματα για τη σειρά των προτάσεων

Εντοπισμός της δομής με χρώματα!
Το παιδί εντοπίζει τη σειρά των προτάσεων με χρώματα. Πράσινο για την αρχική, πορτοκαλί για την ανάπτυξη, κόκκινο για τη τελική. Υπογραμμίζει τις φράσεις που δείχνουν διαδοχή και χρησιμοποιούνται για την έναρξη των προτάσεων πχ. Ας ξεκινήσω, άλλο ένα πράγμα κτλ.


Αυθόρμητη ανάπτυξη παραγράφου

Παράγραφος απο παιδί με μαθησιακές δυσκολίες

Στο τέλος το παιδί γράφει τις δικές του σκέψεις προσπαθώντας να διατηρήσει τη δομή που διδάχτηκε, χρησιμοποιώντας και τις παραπάνω φράσεις διαδοχής.

Tip: 
Χρησιμοποιήστε εικόνες με χαμογελαστά παιδιά για να δημιουργήσετε θετικά συναισθήματα και να πετύχετε καλύτερη ταύτιση!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου