Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2014

Πότε πρέπει το μωράκι σας να πάει στο δικό του δωμάτιο;

Πότε πρέπει το μωράκι σας να πάει στο δικό του δωμάτιο;    


Το μωράκι σας μεγαλώνει, οι πρώτες δύσκολες μέρες στο σπίτι έχουν περάσει και έχετε αρχίσει να αναρωτιέστε πότε είναι η κατάλληλη στιγμή να το μεταφέρετε στο δικό του δωμάτιο;
Η απάντηση, όπως σε όλα τα αντίστοιχα ζητήματα, δεν είναι μία. Ο χρόνος που χρειάζεται το κάθε μωρό για να προσαρμοστεί στο σπίτι και να φτιάξει τις ώρες του ύπνου του εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Από το αν θηλάζει, από το αν έχει γεννηθεί πρόωρο ή όχι, από το πόσο ήρεμα κοιμάται. Ωστόσο τις περισσότερες φορές οι λόγοι που το κρατούν στο δικό μας δωμάτιο έχουν σχέση περισσότερο με τις δικές μας φοβίες και λιγότερο με το παιδί.

Αν το παιδί δεν έχει κάποιο πρόβλημα για το οποίο είμαστε ανήσυχοι, τότε είναι καλό να πηγαίνει στο δωμάτιό του το συντομότερο δυνατόν. Όταν είχα μοιραστεί με την μαία μου αυτή την ανησυχία μου η απάντησή της ήταν καταπέλτης! "Εγώ θα το πήγαινα από δέκα ημερών, άντε εσύ πήγαινέ το από είκοσι" μου είχε πει γελώντας! Φυσικά δεν άκουσα ακριβώς τη συμβουλή της, μιας και δεν ένιωθα σίγουρη στις είκοσι μέρες να το αποχωριστώ.
Όταν όμως ο μικρός μου έφτασε δύο μηνών, και αφού είχε φτιάξει το πρόγραμμα το ύπνου του έκανα το μεγάλο βήμα. Μπορεί την πρώτη νύχτα να μην κοιμήθηκα σχεδόν καθόλου, να κόλλαγα το αυτί μου στην ενδοεπικοινωνία για να αφουγκραστώ την ανάσα του και να πήγαινα στο δωμάτιό του κάθε δέκα λεπτά, αλλά δεν το μετάνιωσα ποτέ.
Η κούνια του φάνηκε πολύ πιο αναπαυτική από την καλαθούνα και το μωράκι μου έμαθε να κοιμάται συνεχόμενα πολύ πιο εύκολα. Δεν το ξύπναγα με κάθε δικό μου πέταγμα, ούτε υπήρχε πια λόγος να το παίρνω μαζί μου στο κρεβάτι. Φυσικά ταλαιπωρήθηκα με το θέμα του θηλασμού αλλά οι υγιείς συνήθειες ύπνου και για εκείνον αλλά και για εμάς ήταν πολύτιμες.
Κάθε περίπτωση είναι σίγουρα διαφορετική αλλά, όπως συμβουλεύουν και οι γιατροί, καλό είναι να προσπαθούμε να αφήνουμε πίσω τις δικές μας ανασφάλειες και να φροντίζουμε πάνω από όλα για την ομαλή απαγκίστρωση του μωρού μας από εμάς. Τίποτα βέβαια δεν μας εμποδίζει από τα αγαπημένα μας πρωινά χουζούρια, τις αγκαλιές και τα παιχνίδια. Και όταν έχει προηγηθεί μια όμορφη νύχτα όλα αυτά γίνονται με περισσότερη διάθεση!
πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου