Πέμπτη, 9 Μαρτίου 2017

Όταν το παιδί παίρνει κακούς βαθμούς στο σχολείο


Χωρίς αμφιβολία, είναι μια στενάχωρη κατάσταση για τους γονείς και χρήζει αποτελεσματικής ψυχολογικής διαχείρισης από μέρους τους, με γνώμονα το καλό του παιδιού. Μάθετε περισσότερα:
  • Η πρώτη και προφανής αντίδραση που θα σας βγει βλέποντας τους βαθμούς του παιδιού σας είναι να του βάλετε τις φωνές, να το τιμωρήσετε και άλλα παρόμοια, άκρως αντιπαιδαγωγικά και μη ορθολογικά. Δείξτε αυτοσυγκράτηση και δώστε χρόνο στον εαυτό σας να ηρεμήσει για να μην πείτε πάνω στα νεύρα σας βαριές κουβέντες που θα μετανιώσετε.
  • Όταν αυτά γίνουν, κάντε μια ήρεμη συζήτηση με το παιδί για να σας δώσει τη δική του οπτική των πραγμάτων για το θέμα, έχοντας ήδη προηγηθεί κουβέντα με το/τη δάσκαλο/δασκάλα του. Και βέβαια δε θα πρέπει να αφήσετε να εννοηθεί ότι θα το αγαπάτε λιγότερο εξαιτίας των κακών βαθμών! 
  • Αν οι κακοί βαθμοί απλά αποτυπώνουν τις πραγματικές (περιορισμένες) δυνατότητές του, η παραπάνω κουβέντα δεν υπάρχει λόγος να γίνει, οπότε πιο χρήσιμο θα ήταν να επικεντρωθείτε με το σύντροφό σας στο τι θα μπορούσατε να κάνετε για να βοηθήσετε το μικρό σας.
  • Διαπιστώστε στην πράξη μήπως το παιδί πήρε κακούς βαθμούς επειδή πέρασε μια δύσκολη ψυχολογικά περίοδο και δεν το αντιληφθήκατε έγκαιρα. Όταν λέμε δύσκολη περίοδο εννοούμε μεγάλη πίεση (από εσάς ή το/τη δάσκαλο/δασκάλα) να είναι όπως πρέπει στα μαθήματά του, μέχρι κάτι που συνέβη στη ζωή του γενικότερα.
  • Όταν βλέπετε ότι προσπαθεί για το καλύτερο, ιδιαίτερα αν οι δυνατότητές του είναι περιορισμένες, μην παραλείπετε να το ανταμείβετε τόσο για την προσπάθεια, όσο και για τα όποια καλύτερα αποτελέσματα.
  • Από εκεί και πέρα, οι κακοί βαθμοί μπορεί να αποτυπώνουν έμμεσα την απέχθεια του παιδιού στο σχολείο, είτε μιλάμε για το συγκεκριμένο που πηγαίνει, είτε για το θεσμό του σχολείου γενικότερα. Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να το κάνετε να καταλάβει ότι με το να αποδίδει χαμηλότερα από τις πραγματικές του δυνατότητες εξαιτίας του προαναφερθέντος αρνητισμού, τελικά κακό κάνει μόνο στο ίδιο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου