Κυριακή 2 Νοεμβρίου 2014

7 πράγματα που πρέπει να αναρωτηθείτε πριν ποστάρετε φωτογραφίες του παιδιού σας στο Ίντερνετ

19765660_17f8c4fef8ddde41d0b76bbfc7af6614.limghandler
Στις μέρες μας, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν γίνει η προέκταση της καθημερινότητάς μας… smartphones, Facebook, Instagram. Ως γονείς, νιώθουμε πολύ συχνά την ανάγκη να κοινοποιήσουμε φωτογραφίες απ’ όλα αυτά που κάνουμε μαζί με τα παιδιά μας και να τα μοιραστούμε με φίλους και συγγενείς. Ωστόσο, πριν ποστάρουμε φωτογραφίες των παιδιών μας στο Ίντερνετ (όπου θα μπορεί ο καθένας να βλέπει για πάντα), καλό είναι αρχικά να αναρωτηθούμε κατά πόσο συμφωνούμε με τις συνέπειες αυτής μας της πράξης. Σκεφτείτε το καλύτερα αν απαντήσετε «ναι» σε κάποια από τις ακόλουθες ερωτήσεις:
1. «Θα μπορούσε ποτέ το ποστ μου να φέρει σε δύσκολη θέση το παιδί μου;»

Οι κοινοποιήσεις σας στα social media δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να είναι το μέσο για να κάνετε πλάκα στο παιδί σας, να του προκαλέσετε αμηχανία ή να το κάνετε να νιώσει άβολα.
2. «Θα ένιωθα περίεργα αν μάθαινα ότι κάποιος άγνωστος εκτύπωσε μια φωτογραφία του παιδιού μου που πόσταρα;»
Αν υπάρχει οτιδήποτε που είναι καλύτερα να μείνει «μεταξύ σας», τότε ας μείνει.
3. «Μήπως το ποστ μου αποκαλύπτει προσωπικά στοιχεία;»
Αναρωτηθείτε αν θα μπορούσε κάποιος άγνωστος να μάθει πού μένετε, σε ποιο σχολείο πηγαίνει το παιδί σας ή άλλες προσωπικές πληροφορίες. Να είστε προσεκτικοί και να αποφεύγετε να ποστάρετε στοιχεία, π.χ. διευθύνσεις, τοποθεσίες ή λογότυπα, που θα επέτρεπαν σε οποιονδήποτε ξένο να έχει πρόσβαση στο παιδί σας.
4. «Πήρα την άδεια των άλλων γονιών προτού ποστάρω τη φωτογραφία που απεικονίζει και το δικό τους παιδί;»
Αρκετοί γονείς δεν έχουν πρόβλημα, αλλά καλό είναι να μην αποφασίζετε μόνοι σας για εκείνους. Βέβαια, υπάρχουν κι εκείνοι που δεν το επιτρέπουν αυστηρά.
5. «Υπάρχει περίπτωση η φωτογραφία που πόσταρα να κάνει περίγελο το παιδί μου στους φίλους του;»
Το τελευταίο πράγμα που θέλετε -ειδικά αν τα παιδιά σας διανύουν την προεφηβεία τους- είναι να τα κοροϊδεύουν οι φίλοι τους εξαιτίας σας.
6. «Θα προσπαθούσα ποτέ να συνετίσω το παιδί μου μέσα από το ποστ μου;»
Τα social media δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να χρησιμοποιούνται για να ταπεινώσετε το παιδί σας. Οφείλετε να βρείτε άλλες, ενδεδειγμένες μεθόδους πειθαρχίας, αν θέλετε να το συνετίσετε και να του δώσετε ένα εποικοδομητικό μάθημα.
7. «Θα μπορούσε το ποστ μου να επηρεάσει το μέλλον του παιδιού μου με οποιονδήποτε τρόπο;»
Το ψηφιακό αποτύπωμα του παιδιού σας θα το ακολουθεί για όλη την υπόλοιπη ζωή του. Αναρωτηθείτε, λοιπόν, αν θα σας ενοχλούσε η σκέψη ότι ένας μελλοντικός συμφοιτητής του ή κάποιος πιθανός εργοδότης του θα μπορούσε να έχει πρόσβαση σε προσωπικές στιγμές του παρελθόντος του. Σκεφτείτε το καλά πριν ποστάρετε οποιαδήποτε φωτογραφία του!
Από τη συγγραφέα και οικογενειακή σύμβουλο Jeannette Kaplun.
Από: Ζαχαρία Πηνελόπη
Πηγή:  imommy.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου