Παρασκευή 30 Δεκεμβρίου 2011

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

1. κκλησία κα κκλησιαστική στορία.
Τ σνολον τν νθρπων, ο ποοι πιστεουν ες τν Κριον μν ησον Χριστν ς Λυτρωτν το Κσμου κα ναγνωρζουν Ατόν ς δρυτν τς θρησκεας των, νομάζεται κκλησία [1].
κκλησιαστική στορία (πομένως) εναι συστηματικὴ ἔκθεσις πντων σα ναφρονται ες τν δρυσιν, τν ξπλωσιν, τν νπτυξιν κα τν ζων ν γένει τςκκλησας μας π τς μφανσες της μέχρι σμερον.

Μς διδσκει δηλ. πς δρθη πρτη κκλησα, πς διεδθη διδασκαλα το Χριστο ες λον τν κσμον, ποας δυσκολας
συνντησεν ες τν ξπλωσν της, ποα λατρεα κα τ θη τν Χριστιανν, ποοι ο μεγλοι Πατέρες τς κκλησας καπς καστος ζησε κα δρασε, πς χωρσθησαν ο Χριστιανο ες ρθοδξους, Δυτικος κα Διαμαρτυρομνους κ.λ.π.

2. ξία κα χρησιμτης τς κκλησιαστικς στορίας.
Εναι φανερν τι Εκκλησιαστικ στορα εναι τμμα τς λης στορας τς νθρωπτητος, κα μλιστα τς στορας τοπολιτισμο.
Χριστιανισμς εχε τερασταν πδρασιν ες τν ζων τν νθρπων καμε τ θη εγενστερα κα μερτερα, δωσε νέαν ζων ες τς τχνας, τ γρμματα κα τν πολιτισμν ν γνει. μελετν λοιπν τν κκλησιαστικν στοραν δναται ν ννοσπληρστερον κα τν στοραν τς νθρωπτητος.
Δι τν χριστιανν εναι πολ χρσιμος μελτη κα γνσις τς κκλησιαστικς στορας. Δι τατης σταθεροποιε καὶ ἐνισχει τν πστιν του πρς τν Θεν κα καθιστ θερμοτραν τν πρς Ατν λατρεαν. Δναται πσης ν ννοσ καλτερα τν παροσαν κατάστασιν τς κκλησας μας κα ν συντελσ ες τν πραγματοποησιν τν σκοπν της. Γνεται τέλος χρησιμτερος κα φελιμτερος πρς τος λλους νθρπους.

3. Πηγα τς κκλησιαστικς στορίας.
Α πηγα, π τς ποας ντλε τ περιεχμενν της ἡ Ἐκκλησιαστικ στορα, εναι α ξς:

1) Καιν Διαθκη,
2) Α ποφσεις (Καννες, Τμοι, ροι Σμβολα) τν Οκουμενικν Συνδων κα τ πσημα γγραφα τν ρχηγν τς κκλησας,
3) Τ συγγρμματα τν Πατρων κα Διδασκλων τς κκλησας κα τν κκλησιαστικν ν γνει συγγραφων,
4) Ο νμοι κα τ Διατγματα. τν Κρατν, φ’ σον σχετζονται πρς τν κκλησαν, κα
5) Τ σωζμενα διφορα «μνημεα», δηλαδ ναο, εκνες, ερσκεη, τφοι, πιγραφα, νομσματα κ.λ.π. Α τελευτααι αται λγονται κωφα βωβα πηγα.

4. Διαρεσις τς κκλησιαστικς στορίας.
κκλησιαστικ στορα διαιρεται ες τσσαρας περιδους:
Α΄ Περοδος: π τς δρσεως τς κκλησας μχρι τοΜεγλου Κωνσταντνου (313 μ.Χ.).
Β΄ Περοδος: π το Μεγλου Κωνσταντνου μχρι τοΣχσματος μεταξ νατολικς κα Δυτικς κκλησας (313 – 867 μ.Χ.).
Γ΄ Περοδος: π το Σχσματος μχρι τς λσεως τς Κωνσταντινουπλεως π τν Τορκων (867 - 1453).
Δ΄ Περοδος: π τς λσεως μχρι σμερον (1453 - 1964).


[1] Τν λέξιν εκκλησία χρησιμοποίουν ο πρόγονοι μν λληνες, διν δηλώσουν τν συγκέντρωσιν τν πολιτν (το δήμου) πρς ψφισιν τν Νμων λψιν λλων ποφσεων. κκλησία λέγεται σμερον κα Νας (κ το ρ. ναίω = κατοικ, ς κατοικία το Θεο), ν τ ποί συνερχμεθα, να λατρεύσωμεν τν Θεόν. λέξις τέλος κκλησία χρησιμοποιεται κα δι ν δηλώσωμεν τ σύνολον
τν χριστιανν μις χρας κα πλεως· λέγομεν λ.χ. κκλησία τς λλάδος,κκλησία τς Κπρου, κκλησία τς λεξανδρείας κ.λ.π.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου