Δευτέρα, 13 Φεβρουαρίου 2017

Ετσι πρέπει να καθίσεις στο αεροπλάνο για να σωθείς σε περίπτωση αεροπορικού δυστυχήματος [εικόνες]



Μπορεί να νομίζουμε το αντίθετο, αλλά σύμφωνα με έρευνα το 87,7% των αεροπορικών δυστυχημάτων μπορεί να έχει μηδενικές απώλειες μετά από μία συντριβή.

Οι ειδικοί υποστηρίζουν πως για να βγει κάποιος ζωντανός από ένα αεροπορικό δυστύχημα θα πρέπει να έχει πάρει τη σωστή θέση στο κάθισμά του.
Οι εμπειρογνώμονες, λοιπόν, αναφέρουν πως το να πάρει κάποιος εμβρυακή στάση (να κουλουριαστεί δηλαδή) μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο στο να βγει σώος από μία τυχόν συντριβή.

Μία βρετανική έρευνα, λοιπόν, εξηγεί το γιατί αυτή η στάση μπορεί να σώσει την ζωή των επιβατών.



Μπορούν να συμβούν δύο πράγματα σε ένα επιβάτη κατά την συντριβή:

Στη πρώτη φάση, όταν ένας επιβάτης είναι κατά την συντριβή στη θέση του, τότε θα συνεχίσει να κουνιέται προς τα μπροστά, ακόμη κι αν φοράει ζώνη.

Η πιο κρίσιμη στιγμή, όμως, είναι αυτή που επακολουθεί, καθώς κατά τη συντριβή το πάνω μέρος του σώματός εκτοξεύεται προς τα μπροστά και έτσι είναι πιθανό να πέσει κάποιος με μεγάλη ταχύτητα πάνω σε κάτι. Αυτό είναι σίγουρο πως θα συμβεί αν βρίσκεσαι στην οικονομική θέση.

Έτσι, η καλύτερη θέση που μπορείς να πάρεις είναι η εμβρυακή, καθώς έτσι μειώνονται οι πιθανότητες να χτυπήσεις το κεφάλι και τον κορμό σου.



«Αν γίνει κάποιο αεροπορικό ατύχημα, έχεις πολλές πιθανότητες να επιβιώσεις. Πολύ λίγα αεροπλάνα καταλήγουν κατά τη συντριβή τους αμέσως στο έδαφος και από αυτά συνήθως δεν επιβιώνει κανείς», αναφέρεται στην έρευνα.

Εκτός αυτού, η συγκεκριμένη στάση ευνοεί τους επιβάτες να φύγουν γρήγορα από το αεροπλάνο σε περίπτωση φωτιάς, κάτι που δεν είναι εύκολο για όσους έχουν τραυματιστεί κατά την συντριβή.

Αυτή είναι η σωστή στάση του κηδεμόνα, σύμφωνα με την Πολιτική Αεροπορία του Καναδά:
  • Ο κάτω κορμός του σώματός μας πρέπει να είναι καρφωμένος στο πίσω μέρος της θέσης.
  • Η ζώνη πρέπει να είναι όσο το δυνατό πιο σφιχτή και όσο πιο κοντά στην περιοχή της περιφέρειας (λεκάνη) γίνεται.
  • Αν η ζώνη ασφαλείας περιλαμβάνει και ειδικό λουρί για τον ώμο, τότε θα πρέπει και αυτό σφιχτό, χωρίς όμως να τοποθετήσεις την ζώνη σου πιο πάνω από την λεκάνη σου (βήμα 2).
  • Η ζώνη πρέπει να είναι μην έχει κόμπους ή να είναι γυρισμένη, αλλά ίσια πάνω στο σώμα σου.
  • Τα γόνατα θα πρέπει να είναι κολλητά και τα πέλματα θα πρέπει να ακουμπούν στο πάτωμα και να είναι τοποθετημένα ελαφρώς μπροστά από το κάθισμα του επιβάτη. Τα πόδια δεν πρέπει να είναι τοποθετημένα κάτω από το κάθισμά ή στο μπροστινό, έτσι ώστε να μην τραυματιστούν την ώρα της πρόσκρουσης.
  • Δεν χρειάζεται να βγάλει κάποιος τα παπούτσια του, εκτός κι αν ψηλοτάκουνα. Άλλωστε σε περίπτωση που χρειαστεί να εκκενώσεις αμέσως το αεροπλάνο, τότε πιθανό να μην έχεις χρόνο να τα ξαναφορέσεις.
  • Μην βάζεις πάνω σου μαξιλάρια ή κουβέρτες . Τα μαξιλάρια και κουβέρτες δεν είναι συνήθως σχεδιασμένα για να απορροφούν ενέργεια ή να διώχνουν τα κρουστικά φορτία πάνω από το σώμα. Επίσης, τα συγκεκριμένα αντικείμενα θα μπορούσαν να αυξήσουν τη πιθανότητα τραυματισμού, δίνοντας μια ψευδή εντύπωση ότι το σώμα στηρίζεται κάπου. Επίσης, τα μαξιλάρια και οι κουβέρτες δημιουργούν επιπλέον ακαταστασία στο διαδρόμους προκαλώντας έτσι προβλήματα κατά την εκκένωση. Μαξιλάρια ή κουβέρτες μπορούν, ωστόσο, να χρησιμοποιηθούν, όπως αναφέρεται στις πληροφορίες ως στήριγμα για τα παιδιά προκειμένου η ζώνη ασφαλείας του να προσαρμοστεί κατάλληλα πάνω του.
Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου