Πώς θα βοηθήσω το παιδί να διαβάσει όταν βαριέται;
Το σχολικό διάβασμα αποτελεί για τους περισσότερους γονείς μεγάλος βραχνάς.
Κι αυτό γιατί όλο και πιο συχνά ακούνε παιδιά τους να λένε ότι βαριούνται να διαβάσουν, ότι θεωρούν το διάβασμα βαρετό.
Συνήθως δεν θέλουν να διαβάσουν όχι μόνο γιατί δεν έχουν διάθεση αλλά γιατί δυσκολεύονται. Καταβάλλουν μεγάλη προσπάθεια και αυτό τους κουράζει.
Το σχολικό διάβασμα αποτελεί για τους περισσότερους γονείς μεγάλος βραχνάς.
Κι αυτό γιατί όλο και πιο συχνά ακούνε παιδιά τους να λένε ότι βαριούνται να διαβάσουν, ότι θεωρούν το διάβασμα βαρετό.
Συνήθως δεν θέλουν να διαβάσουν όχι μόνο γιατί δεν έχουν διάθεση αλλά γιατί δυσκολεύονται. Καταβάλλουν μεγάλη προσπάθεια και αυτό τους κουράζει.
Τι να κάνετε αν το παιδί σας θεωρεί βαρετό το διάβασμα
- Εάν παρατηρήσετε ότι το παιδί σας δυσκολεύεται να διαβάσει, πρέπει να ενεργήσετε άμεσα. Ρωτήστε αρχικά το παιδί σας τι συμβαίνει και αν το δυσκολεύει κάτι για να μπορέσετε να το αντιμετωπίσετε. Στη συνέχεια επικοινωνείτε με το δάσκαλό του για να μάθετε αν συμμετέχει στην τάξη, αν δεν τα πάει καλά με κάποιο μάθημα, και ποιο είναι αυτό.
- Για τα παιδιά που έχουν χάσει το κίνητρο να διαβάζουν το «μυστικό» είναι να του δώσετε ερεθίσματα και να του κεντρίσετε το ενδιαφέρον – αρχικά – με κάτι που πραγματικά του αρέσει. Αν για παράδειγμα του αρέσει μια ταινία, αγοράστε του το βιβλίο ( αν υπάρχει) ή κάποιο παρόμοιο.
- Επίσης, όταν διαβάζετε μαζί με το παιδί σας, πιθανόν να βοηθήσει να του διαβάσετε μια φορά εσείς το μάθημα και στη συνέχεια να το κάνει μόνο του.
- Ένα παιδί που βαριέται εύκολα, δεν το πιέζετε. Το αφήνετε να κάνει μικρά και σύντομα διαλείμματα. Επίσης, αν κατά την ώρα του διαβάσματος χαζεύει, πότε ξύνοντας το μολύβι, πότε ζωγραφίζοντας σε μία κόλλα χαρτί, δεν του βάζετε τις φωνές, ούτε το επαναφέρετε με την κλασική προσταγή «Διάβασε, μην χαζεύεις». Μπορεί, να είναι για εκείνο ένας τρόπος να σκέφτεται. Αν δείτε, όμως, ότι το παρακάνει, τον επαναφέρετε στην τάξη, με ήρεμο τρόπο. «Για να συνεχίσουμε το διάβασμα…», είναι μία φράση που μπορείτε να τη λέτε.
- Επίσης, και αυτό αφορά όλα τα παιδιά, όταν είναι πιο ξεκούραστα, ξεκινάνε να διαβάζουνε τα πιο δύσκολα μαθήματα και μετά προχωράνε στα πιο εύκολα. Και το κυριότερο, δεν είμαστε πάνω από το κεφάλι τους. Όσο διαβάζουν, η παρουσία μας είναι διακριτική και ρίχνουμε μόνο μικρές ματιές. Βοηθάμε το παιδί μόνο αν μας το ζητήσει, ενώ ελέγχουμε στο τέλος.
- πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου