Τετάρτη 28 Νοεμβρίου 2012

Ἡ μοναχὴ Ἐρμιόνη



 
Δν εχε κλεσει να χρνο π τν γμο της ρμινα, ταν τν πισκφθηκε πρατη σθνεια.
Γιατρς δια, ριστοχος κα μ καριρα, ξερε πολ καλ τ σημανει καρκνος.
πνος, μικρς στν ρχ, διαρκς μεγλωνε, σπου τν ριξε στ στρμα. σζυγος τς ρρκος ντ ν τν παρηγορε βαρυγκωμοσε.
*
Ν πρ᾿ ργ! Κακ πο μ βρκε!
χε πομον κι λπδα, γι μου, τν νουθετοσε γιαγι τς ρμινας. Θες εναι μεγλος.
φο εναι μεγλος, γιατ καταδχεται κα τ βζει μ᾿ μς τος μικρος; διαμαρτυρταν κενος.
*
σθνεια παιρνε μκρος. ρρκος δν ντεχε ν βλπει τ σντροφ του σ᾿ ατ τ χλια, μ οτε κα κουργιο τς δινε.
ρμινα ταν πεντρφανη. Μοναδικ της στριγμα εχε τν καλ της γιαγι. Χρη σ᾿ ατν εχε πρει τν καλ δρμο κι εχε γνει χαρακτρας σεμνς, σοβαρς κα εσεβς.
*
Γιαγι μου, πσο σ κουρζω τρα πο θ πρεπε ν σ βοηθ!
Μ στενοχωρισαι, κορολα μου. Πο ξρεις; Παναγι μας κνει κα θαματα. Πρω κα βρδυ τν παρακαλ μ δκρυα ν σο χαρσει τν γεα. Παρακλεσε τ κι σ.
*
Στ νοσοκομεο πο πγε, κατσταση τς διαρκς χειροτρευε.
Στ στδιο πο βρσκεται σθνεια δν παρχει λπδες, γνωμτευαν ϊ γιατρο κα ποχωροσαν σιωπηλο π τ κρεβτι τς ρρωστης.
Γιαγι, παρακλεσε μα μρα ρμνα, πγαινε στν ερα το νοσοκομεου ν κνει μα Παρκληση στν Παναγα γι μνα. στερα θλω ν ρθει ν μ᾿ ξομολογσει γι ν κοινωνσω.
*
γιαγι κπλρωσε τν πιθυμα της. Τς φερε μλιστα κα μα κφραστικ εκνα τς Μεγαλχαρης κα τς επε:
Γριζε, κρη μου, ν τ βλπεις, ν τς μιλς κα ν παρνεις κουργιο.
*
να βρδυ γιαγι περπατοσε στν διδρομ του νοσοκομεου. Ξαφνικ, βλπει μπροστ τς μα γλυκτατη γυναικεα μορφ, ντυμνη μ τν κτασπρη στολ προϊσταμνης νοσοκμας. Παραξενετηκε. Δν ταν π᾿ ατς πο ξερε.
Σς βλπω γι πρτη φορ, κυρα προϊσταμνη, παρατρησε. Θ σς χουμε τρα δ; Τιμ μας.
γ, πντησε γνωστη, εμαι Παναγα. κουσα τς κεσες σας κα ρθα ν σς βοηθσω. Αριο λοιπν τ πρω ρμινα θ εναι καλ. Μνο ν᾿ φοσιωθε περισστερο στν Υο κα Θε μου.
Ατ επε κι γινε φαντη.
*
λικιωμνη γυνακα μεινε μαρμαρωμνη. λα μπροστ τς στριφογριζαν. Εδε κι παθε ν σορροπσει. στερα τχυνε τ βμα τς πρς τν γγον της. Τη βρκε κι κενη χαρομενη.
ρμνα μου, ατ κι ατ μου συνβη.
Να, γιαγι, ρθε κα σ μνα Πανχραντη. Μ χιδεψε στ κεφλι κα μο δωσε θρρος. Δν πονω πι. Ασθνομαι νλαφρη.
*
Στν πρωιν τους πσκεψη ο γιατρο ντικρυσαν νεξγητο θαμα: ρρωστη καθταν ντυμνη σ μα καρκλα. Μλις τος εδε, σηκθηκε χαρομενη ν τος ποδεχθε.
Περεργο! επαν μεταξ τους. Πρκειται σφαλς γι θεραπεα μ αθυποβολ. Φανεται πς νργησε κνηση ψυχολογικ παραψυχολογικ.
Κριοι συνδελφοι! πρε ττε τν λγο ρμινα. Σς πληροφορ κα σν γιατρς σας βεβαινω πς τποτε π᾿ ατ πο λτε δν συμβανει. θεραπεα μου φελεται ποκλειστικ στν περαγα Θεοτκο. Πρε εδηση κα ρρκος. Εχε μως τς μφιβολες του.
Σγουρα πρκειται γι προσωριν βελτωση, παρατρησε. Ατς ο ρρστιες ξανρχονται μ μεταστσεις. Δν χω μπιστοσνη.
Μ δ δν συνβη κτι φυσιολογικ. γινε θαμα! ξγησε θεραπευμνη.
Δν πιστεω γ σ θαματα. Μο φτνει πρτη λαχτρα.
Κα ττε τ θ γνει;
νλαβε τν εθνη τς ζως σου μνη σου. τσι επε κι φυγε βαρς.
*
ρμινα νοιωσε σκοτοδνη. ταν κτι ναπντεχο. μσως μως θυμθηκε τ σσταση τς Παναγας
«ν᾿ φοσιωθε περισστερο στν Υἱὸ κα θε της».
, να, Χριστ μου, Παναγα μου ναφνησε. Μνο δικ σας γπη μνει σταθερ. Ατ μου χρειζεται. Ατ θ μ γεμσει.
*
φυγε λοιπν π τν πατρδα τς τν Πτρα μακρι, σ μα φημισμνη μον, κι κε σν ρμινη μοναχ φιερθηκε κα φοσιθηκε λψυχα στν νυμφο τς Χριστ.
Από το βιβλίο ΕΜΦΑΝΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΘΑΥΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ, εκδόσεις ΠΑΡΑΚΛΗΤΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου