Α. Εγώ
ειμί ο άρτος ο ζων ο εκ του ουρανού καταβάς.
(Εγώ, ο Ιησούς Χριστός, είμαι ο άρτος ο ζωντανός, που έχω κατέβει από τον
ουρανό (Ιωάνν. 6, 51).
Β. Εκείνος που τρώγει την σάρκα μου και πίνει το αίμα μου
έχει ζωή αιώνια (Ιωάνν. 6, 54).
Γ. Ας εξετάζει ο άνθρωπος τον εαυτό του και έτσι
προετοιμασμένος ας τρώει από τον καθαγιασμένο άρτο και ας πίνει από το
καθαγιασμένο ποτήρι (Α΄ Κορ. 11,28).
Δ. Θα πάρω το ποτήρι τής ευχαριστίας και θα επικαλεστώ το
όνομα Κυρίου(Ψαλμ 105,5).
Ε. Να, τούτο άγγισε τα χείλη σου και θα εξαλείψει τις ανομίες
σου και θα καθαρίσει τις αμαρτίες σου (Ησαΐας, 6,7).
ΣΤ. Μας χάρισες, Κύριε, πνευματική τροφή και πνευματικό
ποτό. (Διδαχή Δώδεκα Αποστόλων)
Ζ. Η θεία ευχαριστία είναι φάρμακο αθανασίας, αντίδοτο του
μη αποθανείν. (Άγιος Ιγνάτιος ο θεοφόρος, Εφεσ. ΧΧ 2).
Η. Τα τίμια δώρα δεν τα παίρνουμε σαν απλό ψωμί ή απλό
ποτό, αλλά … διδαχτήκαμε ότι είναι σάρκα και αίμα του Ιησού , του Υιού του Θεού,
που έγινε άνθρωπος. (Άγιος Ιουστίνος).
Θ. Τα σώματά μας, αφού μεταλαμβάνουν τη Θεία Ευχαριστία,
δεν είναι πλέον φθαρτά, αλλά έχουν την ελπίδα της ανάστασης (Άγιος Ειρηναίος).
Ι. Εμείς κοινωνούμε τέσσερις φορές την εβδομάδα, δηλαδή
Κυριακή, Τετάρτη , Παρασκευή και Σάββατο, αλλά επίσης και τις άλλες ημέρες,
όταν υπάρχει μνήμη κάποιου αγίου (Μέγας Βασίλειος).
ΙΑ. Ο Χριστός είναι η νέα τροφή εκείνων που πεινάνε σωστά, η
μεγαλύτερη σιτοδοσία από όποια άλλη έχει γίνει ποτέ. (Άγιος Γρηγόριος Θεολόγος).
ΙΒ. Φωνάζω με δυνατή φωνή και διαμαρτύρομαι και παρακαλώ και
ικετεύω να μην προσέλθουμε σ' αυτό το ιερό Τραπέζι ακάθαρτοι, ούτε με πονηρή
συνείδηση (Ιερός Χρυσόστομος).
ΙΓ. Σαν λιοντάρια που βγάζουν φωτιά από το στόμα, έτσι
φεύγουμε μετά τη Θεία Κοινωνία από την Αγία Τράπεζα, αφού γινόμαστε φοβεροί
ακόμη και στον διάβολο (Ιερός Χρυσόστομος).
ΙΔ. Τρώγοντας τους καρπούς της αιώνιας ζωής, δηλαδή το Σώμα
και το Αίμα του Χριστού, γινόμαστε αθάνατοι και επουράνιοι (Άγιος Εφραίμ ο
Σύρος).
ΙΕ. Η ταπεινοφροσύνη είναι η στολή της θεότητας. Αυτή τη
στολή ντύνεται ο Θεός και με τα ταπεινά στοιχεία του άρτου και του οίνου
κατέρχεται και εισέρχεται μέσα μας και μας αγιάζει (Αββάς Ισαάκ ο Σύρος)
ΙΣΤ. Όπως λίγη μαγιά, κατά τον Απόστολο Παύλο, όλο το ζυμάρι
το κάνει όμοιό της, έτσι και το θυσιαζόμενο Σώμα του Χριστού, όταν το δεχτούμε
μέσα μας με πίστη και καθαρή καρδιά, μας μεταβάλλει ολόκληρους (Άγιος Γρηγόριος
Νύσσης)
ΙΖ. Εκείνοι που απομακρύνονται από την Εκκλησία και τη Θεία Κοινωνία,
γίνονται εχθροί του Θεού και φίλοι των δαιμόνων (Άγιος Κύριλλος Αλεξανδρείας).
ΙΗ. Αν κοινωνείς τα άγια μυστήρια ή απέχεις από αυτά εύλογα,
δεν θα αμαρτήσεις ποτέ (Παλλάδιος, Λαυσαϊκή Ιστορία).
ΙΘ. «Πρώτον καταλλάγηθι τοις σε λυπούσιν, έπειτα θαρρών
μυστικήν βρώσιν φάγε» δηλαδή «πρώτα να συμφιλιωθείς με εκείνους που σε λυπούν
και έπειτα με θάρρος να πάρεις μέρος στη μυστική τροφή τη Θεία Κοινωνία» (Ακολουθία
Θείας Μεταλήψεως).
Κ. «Σώμα Χριστού μεταλάβετε, πηγής αθανάτου γεύσασθε» δηλαδή
«Λάβετε μέσα σας το σώμα του Χριστού, γευθείτε από το νερό της αθάνατης πηγής»
Θεία Λειτουργία, Κοινωνικό).
ΚΑ. «Δέσποτα Χριστέ ο Θεός.. γλύκανόν μου την ψυχήν, τω σω Τιμίω
αίματι, από της πικρίας ην με ο αντίδικος επότισεν» δηλαδή «Δέσποτα Χριστέ μου
που είσαι ο Θεός… γλύκανε με τη Θεία Κοινωνία το στόμα μου από την πίκρα που με
πότισε ο αντίδικος διάβολος» (Ευχή κανόνος εις τον Ιησούν Χριστόν).
ΚΒ. Πως είναι δυνατό να κάνουμε το στόμα μας, όργανο
αμαρτίας, όταν θυμόμαστε το τίμιο αίμα του Σωτήρα μας, που κατά την Θεία Κοινωνία,
πορφύρωσε τη γλώσσα μας; (Άγιος Νικόλαος Καβάσιλας).
ΚΓ. Δεν υπάρχει στην εκκλησία τίποτε το άγιο, πλην του Αγίου
Σώματος και του Αγίου Αίματος του Χριστού· οι άγιοι είναι άγιοι εξαιτίας του
Αγίου Σώματος και Αίματος του Χριστού (Άγιος Συμεών ο νέος Θεολόγος)
ΚΔ. Να προσευχόμαστε και να μεταλαμβάνουμε, αρκεί να είμαστε
ακατηγόρητοι από τον πνευματικό μας (Άγιος Γρηγόριος ο Ε΄).
Επιμέλεια
Αθανάσιος Ι Αναστόπουλος Περιοδικό ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ, χριστιανική στέγη Καλαμάτας,
τεύχος 504 σελίδες 314-315
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου