«Σήμερον
κρεμᾶται ἐπί ξύλου ὁ ἐν ὕδασι τήν γῆν
κρεμάσας (τρίς).
Στέφανον ἐξ ἀκανθῶν
περιτίθεται ὁ τῶν ἀγγέλων βασιλεύς.
Ψευδῆ πορφύραν περιβάλλεται ὁ περιβάλλων
τόν οὐρανόν ἐν νεφέλαις. Ράπισμα
κατεδέξατο ὁ ἐν Ἰορδάνῃ ἐλευθερώσας
τόν Ἀδάμ. Ἥλοις προσηλώθη ὁ Νυμφίος
τῆς Ἐκκλησίας. Λόγχη ἐκεντήθη ὁ Υἱός
τῆς Παρθένου.
Προσκυνοῦμέν σου τά πάθη,
Χριστέ (τρίς).
Δεῖξον ἡμῖν καί τήν
ἔνδοξόν σου ἀνάστασιν».
Σήμερα
κρεμᾶται ἐπάνω στό ξύλο Ἐκεῖνος πού
κρέμασε τή γῆ πάνω στά ὕδατα. Στεφάνι
ἀπό ἀγκάθια φοράει στήν κεφαλή, Ἐκεῖνος
πού εἶναι ὁ βασιλιάς τῶν Ἀγγέλων.
Ντύνεται μέ ψεύτικη πορφύρα (βασιλικό
ἱμάτιο), αὐτός πού περιβάλλει τόν οὐρανό
μέ σύννεφα. Δέχτηκε ράπισμα, Ἐκεῖνος
πού στόν Ἰορδάνη (διά τοῦ βαπτίσματός
του) ἐλευθέρωσε τόν Ἀδάμ ἀπό τό δεσμό
τῆς ἁμαρτίας. Μέ καρφιά καρφώθηκε ὁ
Νυμφίος τῆς Ἐκκλησίας. Μέ λόγχη κεντήθηκε
ὁ Υἱός τῆς Παρθένου. Προσκυνοῦμε τά
πάθη σου Χριστέ. Δεῖξε σέ μᾶς καί τήν
ἔνδοξή σου Ἀνάσταση.
Ἡ
Ἐκκλησία προσκυνᾶ τά πάθη τοῦ Χριστοῦ.
Τά προσκυνᾶ στήν ἀντινομική διάσταση
τοῦ μυστηρίου τοῦ Χριστοῦ. Προσκυνᾶ
Ἐκεῖνον, πού παντοδύναμα κρέμασε τή
γῆ πάνω στά ὕδατα, κι ὅμως ὁ ἴδιος
κρέμεται ἄδοξα ἐπάνω στό σταυρό.
Ἐκεῖνον, πού εἶναι ὁ Κύριος τῶν
λειτουργικῶν πνευμάτων του, κι ὅμως
τώρα ἀντί βασιλικοῦ διαδήματος, φέρει
στό κεφάλι του ἐμπαικτικά στεφάνι
πλεγμένο ἀπό ἀγκάθια! Προσκυνᾶ Ἐκεῖνον,
πού περιβάλλει τόν οὐρανό μέ σύννεφα,
τώρα ὅμως στό σταυρό εἶναι ντυμένος
κοροϊδευτικά μέ ψεύτικο βασιλικό μανδύα!
Τόν Κύριο, πού μέ τό βάπτισμά του ἁγίασε
τά ὕδατα καί ἔσωσε τόν Ἀδάμ ἀπό τή
δυνάστευση τοῦ διαβόλου, καί πού τώρα
δέχεται βάναυσο ράπισμα στήν παρειά
ἀπό ἕναν τιποτένιο ὑπηρέτη! Τό Νυμφίο
τῆς Ἐκκλησίας νά καρφώνεται μέ καρφιά
ἐπάνω στό ξύλο! Καί τόν Υἱό τῆς Παρθένου
νά τρυπιέται μέ λόγχη τήν ἀξία του
πλευρά.Τά πάθη τοῦ Κυρίου εἶναι
λυτρωτικά. Ὡστόσο δέν παύουν νά εἶναι
φορτισμένα μέ θλίψη καί ὀδύνη πολλή.
Οἱ οὐρανοί θρηνοῦν γιά τό πάθος τοῦ
Ποιητῆ τους. Ἡ φύση κλονίζεται γιά τόν
πάσχοντα Θεό της. Ἡ Μητέρα κλαίει γιά
τήν ὀδύνη τοῦ Υἱοῦ της καί οἱ Ἄγγελοι
γιά τό μαρτύριο τοῦ Βασιλιᾶ τους! Ἀλλά
καί ἡ Ἐκκλησία θρηνεῖ γιά τά σεπτά
πάθη τοῦ Νυμφίου της.
Τό
πάθος ὅμως τοῦ Χριστοῦ εἶναι πάθος
ἰδιότυπο. Πίσω ἀπ᾽ αὐτό ὑποφώσκει ἡ
δόξα καί ἡ Ἀνάσταση. Καί ἔχει μιά νότα
θριαμβικῆς χαρᾶς, τῆς νίκης τοῦ Γολγοθᾶ
ἐπί τῶν σκοτεινῶν δυνάμεων τοῦ ἐχθροῦ!
Γιαυτό καί ἡ Ἐκκλησία θρηνεῖ μέν τά
παθήματα καί τό θάνατο τοῦ Ἀρχηγοῦ
της, ὅμως περίσεμνα καί μέ χαρά καλεῖ
νά τῆς δείξει καί τήν ἔνδοξή του Ἀνάσταση
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου