Τετάρτη 5 Μαρτίου 2014

Η τηλεόραση δεν βοηθάει την ενίσχυση του λεξιλογίου στα παιδιά

preschoolers-watching-tv 

Τα εκπαιδευτικά τηλεοπτικά προγράμματα δεν βοηθούν τα μικρά παιδιά να αναπτύξουν το λεξιλόγιο που τους χρειάζεται, ώστε να είναι σε θέση να πραγματοποιήσουν ολοκληρωμένες συνομιλίες.

Ερευνητές από τις ΗΠΑ προσπάθησαν να διδάξουν νέα ρήματα σε 36 παιδιά ηλικίας 2 ετών, χρησιμοποιώντας τρεις διαφορετικές τεχνικές.
Μερικά από τα νήπια είχαν πρόσωπο με πρόσωπο συνομιλίες με τους ερευνητές, άλλα συνομίλησαν μέσω Skype και τα υπόλοιπα παρακολούθησαν βίντεο των ερευνητών να μαθαίνουν τα νέα ρήματα σε άλλα παιδάκια.

mom-talking-to-toddler-girl 

Στη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό “Research In Child Development”, επισημαίνεται ότι τα παιδιά έμαθαν νέες λέξεις μόνο όταν συνομιλούσαν πρόσωπο με πρόσωπο ή μέσω live chat με τους ερευνητές, κι όχι μέσα από το ηχογραφημένο βίντεο διδασκαλίας που δεν ανταποκρινόταν στο παιδί.
Μία από τις συγγραφείς της μελέτης, η Kathy Hirsh-Pasek από το Temple University της Φιλαδέλφεια, ανέφερε ότι οι νέες λέξεις θα μπορούσαν να αντληθούν μέσω οθόνης αλλά μόνο με αμφίδρομη αλληλεπίδραση.
Τέλος, υπογράμμισε ότι τα ευρήματα της μελέτης έχουν σημαντικές επιπτώσεις στην εκμάθηση ξένων γλωσσών, όπου η διάδραση παίζει πρωταρχικό ρόλο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου