Του Γιώργου Θεοχάρη
Ιστορικές εξελίξεις στο Σύνταγμα – Η αναθεώρηση του χτυπά ανελέητα την Εκκλησία η οποία αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον ποιον δρόμο θα ακολουθήσει. Η κοινή γνώμη εμφανίζεται προβληματισμένη έως σοκαρισμένη από την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ περί θρησκευτικής ουδετερότητας του κράτους.
Φαίνεται ότι η σκληροπυρηνική πτέρυγα της κοινοβουλευτικής ομάδας του κόμματος -που αντιπροσωπεύει την συντριπτική μειοψηφία του ελληνικού λαού – είναι ικανή να επιβάλλει τις αντιεκκλησιαστικές διατάξεις που αφαιρούν από το Σύνταγμα ακόμα και το όνομα του Ιησού Χριστού ως κεφαλή της Ορθόδοξης Εκκλησίας!
Ο όρος «ουδετερότητα» κρύβει πολλές παγίδες. Για αυτό επιλέχθηκε άλλωστε.
Πρακτικά τι σημαίνει αυτό ; Δεν μας λένε όμως.
Ενδεχομένως να ζητηθεί ακόμα να εξαφανιστούν τα θρησκευτικά σύμβολα και εικόνες απο αίθουσες δημοσίων χώρων, όπως δικαστήρια και σχολεία .
Σύσσωμη η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος καλείται να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων. Άμεσα όμως !
Επίσης, ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος καλείται να μιλήσει ανοιχτά για το τι ακριβώς συμφωνήθηκε ή δεν συμφωνήθηκε.
Η αξιωματική αντιπολίτευση και τα υπόλοιπα κόμματα να πάρουν θέση για αυτές τις τραγικές αλλαγές. Αλλιώς θα είναι συνένοχα κι αυτά.
Πάνος Σκουρλέτης και Νίκος Φίλης σε συνεργασία με το Μαξίμου και την… ευλογία του Αλέξη Τσίπρα πρωτοστατούν σε αυτά τα σχέδια.
Βέβαια, οι δυο πρώτοι στοχεύουν να εκπληρώσουν και άλλες επιθυμίες εις βάρος της Ελλαδικής Εκκλησίας με επίκεντρο το Αυτοκέφαλο της ..! Ο νοών νοείτο.
Δείτε ποιες είναι οι ουσιαστικές μεταβολές:
• Η απάλειψη της φράσης ότι «η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδος γνωρίζει ως κεφαλή της τον Κύριο Ημών Ιησού Χριστό». Συνεπώς δεν αναγνωρίζεται πουθενά ο ρόλος του Ιησού Χριστού.
• Η απάλειψη της αναφοράς ότι «η αυτοκέφαλη Εκκλησία διοικείται από την Ιερά Σύνοδο των ενεργεία Αρχιερέων και από τη Διαρκή Ιερά Σύνοδο». Υποβαθμίζεται εντελώς ο ρόλος της Συνόδου.
Πιο συγκεκριμένα
Ειδικά το άρθρο 3 που αφορά τις σχέσεις Κράτους – Εκκλησίας συμπτύσσεται σε μία παράγραφο. Προτάσσεται η διακήρυξη ότι η Ελληνική Πολιτεία είναι θρησκευτικά ουδέτερη και ακολουθεί η αναγνώριση της Ορθόδοξης Εκκλησίας ως επικρατούσας θρησκείας.
Για την οποία διευκρινίζεται περιγραφικά, για ιστορικούς λόγους, ότι είναι δογματικά ενωμένη με το Οικουμενικό Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως και τις άλλες ορθόδοξες εκκλησία, τηρεί τους αποστολικούς και συνοδικούς κανόνες και την εκκλησιαστική παράδοση, είναι αυτοκέφαλη και διοικείται σύμφωνα με τον Καταστατικό Χάρτη της, τον Πατριαρχικό Τόμο του 1850 και τη Συνοδική Πράξη του 1928. Διευκρινίζεται επίσης ότι δεν θίγεται το εκκλησιαστικό καθεστώς της Κρήτης και των Δωδεκανήσων.
Επίσης, από τη διάταξη απαλείφονται οι θεολογικού χαρακτήρα αναφορές, όπως και η αναφορά στα όργανα διοίκησης της Εκκλησίας, ως ασύμβατες με την καθιέρωση της θρησκευτικής ουδετερότητας, και καταργείται η σημερινή παράγραφος 3 σχετικά με το κείμενο της Αγίας Γραφής που αναφέρεται στον Ιησού Χριστό.
Το άρθρο συμπληρώνεται από ερμηνευτική δήλωση, με την οποία διευκρινίζεται ότι ο όρος «επικρατούσα θρησκεία» δεν αποτελεί αναγνώριση επίσημης κρατικής θρησκείας και, κυρίως, δεν συνεπάγεται δυσμενείς συνέπειες σε βάρος άλλων θρησκευμάτων και γενικότερα στην απόλαυση του δικαιώματος της θρησκευτικής ελευθερίας.
Η ευθύνη των Ιεραρχών και του Προέδρου της Ιεραρχίας είναι ιστορική και καλούνται να αντικρούσουν αυτές τις σοκαριστικές προτάσεις που διαλύουν τον ιστό της Εκκλησίας πετάγοντας ακόμα και την κεφαλή της που είναι ο Ιησούς Χριστός!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου