Παρασκευή, 18 Μαΐου 2018

10 απλές αλλά αποτελεσματικές τεχνικές για σένα που υποφέρεις από άγχος

©

Οι άνθρωποι που ταλαιπωρούν από αγχώδεις διαταραχές έχουν βαρεθεί να ακούνε για τεχνικές που θα τους βοηθήσουν να καταπολεμήσουν το χρόνιο στρες. Όμως όσο δύσπιστος κι αν έχει γίνει κανείς, υπάρχει πράγματι η δυνατότητα να νιώσει πιο ήρεμος εάν καταφέρει να αλλάξει κάποιες απλές καθημερινές συνήθειες. Τα tips που ακολουθούν είναι δοκιμασμένα από πολλούς που πάσχουν από την ίδια "ασθένεια" και έχουν φέρει εντυπωσιακά αποτελέσματα. Πού ξέρεις, μπορεί το ίδιο να κάνουν και για σένα!

Μίλησε για το πρόβλημά σου

Το χρόνιο στρες είναι από μόνο του ένα πολύ μεγάλο βάρος για αυτόν που το κουβαλάει. Εάν προσπαθεί να κρατήσει κρυφό το γεγονός ότι υποφέρει από αυτό, απλώς κάνει τα πράγματα χειρότερα. Εάν εμπιστευτείς κάποιους ανθρώπους που αισθάνεσαι κοντά σου, θα αισθανθείς ότι ξεφορτώνεσαι ένα μέρος από αυτό το βάρος και επιπλέον θα μπορείς να εκφράσεις αυτό που νιώθεις όταν θέλεις να φύγεις από κάπου χωρίς να ψάχνεις για δικαιολογίες.

Μην αφιερώνεις πολύ χρόνο στα social media

Επιστημονικές έρευνες έχουν δείξει ότι η ενασχόληση με τις ζωές των άλλων αυξάνει το στρες και την απογοήτευση από τη δική μας ζωή. Απόφυγε να ανοίγεις την εφαρμογή του Facebook στο κινητό σου με το που ξυπνάς το πρωί και προτίμησε αντί να μιλάς στο Messenger να επιδιώξεις να δεις από κοντά κάποιο αγαπημένο σου πρόσωπο.

Μείωσε την ποσότητα καφέ που πίνεις

Πολλοί άνθρωποι που υποφέρουν από στρες έχουν διαπιστώσει ότι η νευρικότητά τους αμβλύνεται εάν κόψουν ή μειώσουν τον καφέ. Δοκίμασε να αντικαταστήσεις ένα ή περισσότερα από τα φλιτζάνια που πίνεις με νερό ή φυτικά αφεψήματα που έχουν χαλαρωτική δράση (λουίζα, μελισσόχορτο κ.λπ.).

Μάθε να λες "όχι"

Όταν κάτι αισθάνεσαι ότι σε πιέζει, δεν αρκεί να λες "ίσως... δεν ξέρω... μπορεί... θα το σκεφτώ". Πες "όχι". Εξήγησε ότι όπως όλοι έχεις κι εσύ κάποια όρια στο τι μπορείς ή δεν μπορείς να αναλάβεις.

Φτιάξε μια λίστα με τις υποχρεώσεις σου

Κράτα σημειώσεις στην ατζέντα σου, κόλλησε κίτρινα χαρτάκια γύρω γύρω από την οθόνη του υπολογιστή ή κατέβασε μια σχετική εφαρμογή στο κινητό σου, γενικά διάλεξε μια μέθοδο που σε βολεύει για να οργανώνει τις υποχρεώσεις της ημέρας. Θα σε απαλλάξει από το άγχος του να θυμάσαι ξαφνικά ότι πρέπει να κάνεις κάτι ΤΩΡΑ. 

Κάνε γυμναστική

Δεν είναι μόνο ότι εκτονώνεις την ενέργειά σου ή ότι αφιερώνεις αυτή την ώρα που γυμνάζεσαι στον εαυτό σου, αλλά επιπλέον η σωματική άσκηση βοηθάει στην έκκριση ενδορφινών, που χαρίζουν αίσθημα χαλάρωσης και ευεξίας. Όταν νιώθεις το στρες να σε πλημμυρίζει πήγαινε για τρέξιμο ή περπάτημα.

Κράτα ημερολόγιο

Κάθε φορά που αισθάνεσαι υπερβολικά αγχωμένη, σημείωσε σε ένα τετράδιο τις σκέψεις σου. Θα σε βοηθήσει να βρεις τις πιο συχνές αιτίες που σου προκαλούν στρες και να ανακαλύψεις εκείνα τα μοτίβα σκέψης που πρέπει να αλλάξεις για να μην πέφτεις τον ίδιο φαύλο κύκλο κάθε φορά.

Βρες ένα χόμπι που να απασχολεί τα χέρια σου

Οι επαναλαμβανόμενες μηχανικές κινήσεις που κάνεις όταν πλέκεις, κεντάς, φτιάχνεις κοσμήματα ή ό,τι άλλο σκεφτείς, σε βοηθούν να χαλαρώνεις από την ένταση γιατί κρατούν τα χέρια σου απασχολημένα. Επιπλέον, είναι μια πρώτης τάξης αφορμή για να ανοίξεις κουβέντα με κάποιον!

Μην ξεκινάς τη μέρα σου με στρες

Είναι ο πλέον εγγυημένος τρόπος για να σου πάει όλη η μέρα "στραβά". Φρόντισε να έχεις αρκετό χρόνο το πρωί για να ετοιμαστείς (εν ανάγκη, ξύπνα μια ώρα νωρίτερα) και κάνε μια προετοιμασία από το προηγούμενο βράδυ ώστε να μην αρχίζεις τη μέρα με βιασύνη.

Βγάλε από τη ζωή σου τους "τοξικούς" ανθρώπους

Εάν υπάρχουν γύρω σου άτομα που ξέρεις ότι σου χαλάνε τη διάθεση και σε κάνουν να αγχώνεσαι, απόφυγε όσο είναι δυνατόν τη συναναστροφή μαζί τους. Αφιέρωσε το χρόνο και την ενέργειά σου σε όσους σε κάνουν να νιώθεις καλά για τον εαυτό σου και τη ζωή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου