Οι δραστηριότητες που περιλαμβάνουν μέσα το απτικό σύστημα, δηλαδή την αφή, είναι πολύ ενδιαφέρουσες και διασκεδαστικές για τα παιδιά καθώς και για τους εμπλεκόμενους ενήλικες στις δραστηριότητες αυτές. Η Ειρήνη Χαβατζίογλου, Εργοθεραπεύτρια SIT προτείνει ευχάριστους τρόπους για να περάσουμε ποιοτικό και ωφέλιμο χρόνο με τα παιδιά.
Αν τις δραστηριότητες τις χρησιμοποιείτε για απτική καταγραφή, ακολουθήστε τις οδηγίες, λερωθείτε και διασκεδάστε το! Αν τις χρησιμοποιείτε για απτική απευαισθητοποίηση
σεβαστείτε τα όρια του παιδιού, έχετε σε εμφανές και εύκολα προσβάσιμο
σημείο από το παιδί μια καθαρή πετσέτα για σκούπισμα.
Δώστε γάντια στο παιδί εάν επιθυμεί ή αρχικά μπορεί να ασχοληθεί χωρίς να έρχεται σε άμεση επαφή με τα υλικά, αλλά μέσα από κάποιο εργαλείο όπως κουτάλι, ξυλάκι κλπ. Ίσως στην αρχή μπορεί απλά να χρειαστεί να βλέπει εσάς να επεξεργάζεστε τα υλικά και αν επιθυμεί μπορεί να ασχοληθεί. Μην πιέσετε το παιδί να ασχοληθεί αλλά προτείνετέ του, αλλιώς οι δραστηριότητες παύουν να είναι διασκεδαστικές και καταλήγουν να είναι ενοχλητικές και τρομακτικές για ένα παιδί με απτική αμυντικότητα που σκοπός μας είναι η σταδιακή ενασχόληση του με υλικά που λερώνουν.
Δώστε γάντια στο παιδί εάν επιθυμεί ή αρχικά μπορεί να ασχοληθεί χωρίς να έρχεται σε άμεση επαφή με τα υλικά, αλλά μέσα από κάποιο εργαλείο όπως κουτάλι, ξυλάκι κλπ. Ίσως στην αρχή μπορεί απλά να χρειαστεί να βλέπει εσάς να επεξεργάζεστε τα υλικά και αν επιθυμεί μπορεί να ασχοληθεί. Μην πιέσετε το παιδί να ασχοληθεί αλλά προτείνετέ του, αλλιώς οι δραστηριότητες παύουν να είναι διασκεδαστικές και καταλήγουν να είναι ενοχλητικές και τρομακτικές για ένα παιδί με απτική αμυντικότητα που σκοπός μας είναι η σταδιακή ενασχόληση του με υλικά που λερώνουν.
Οι δραστηριότητες ξεκινάνε με υλικά που
δεν λερώνουν και σταδιακά προσθέτονται υλικά που λερώνουν. Ο σκοπός των
παρακάτω δραστηριοτήτων είναι η εμπλοκή με νέα υλικά και όχι η
πραγματοποίηση της προτεινόμενης δραστηριότητας. Οπότε αφήστε την
φαντασία σας ελεύθερη και προσθέστε ιδέες και διαφορετικά σενάρια σε
κάθε δραστηριότητα.
Κοσμήματα από δημητριακά
Υλικά: δημητριακά, λεπτό σχοινί ή σύρμα πίπας
Απλώστε τα δημητριακά στο τραπέζι.
Δίνετε ένα-ένα στο παιδί να τα περνάει στο σχοινί ή στο σύρμα πίπας για
να φτιάξει ένα βραχιόλι ή κολιέ ή κομπολόι. Το παιδί μπορεί να τα
φορέσει σε χέρια, πόδια, κεφάλι κλπ.
Διαφορετικά υφάσματα
Υλικά: πούπουλα, βαμβάκι, πουλόβερ,
χαλάκι, σακούλες, χνουδωτά μαξιλάρια, πάπλωμα, αλουμινόχαρτο και άλλα
διάφορα υλικά διαφορετικής υφής
Βάζουμε τα υλικά σε μια σειρά στο πάτωμα
φτιάχνοντας μια διαδρομή όπως στην εικόνα και ζητάμε από το παιδί να
περπατήσει επάνω ξυπόλητο, μεταφέροντας κάποιο αντικείμενο.
Αισθητηριακό κουτί
Υλικά: πλαστικό κουτί με βάθος, διάφορα ξερά όσπρια (ρύζι, φασόλια, φακές, καλαμπόκι, μαυρομάτικα κλπ), αγαπημένα αντικείμενα
Κρύψτε αγαπημένα αντικείμενα μέσα στο
κουτί από όσπρια και παροτρύνετε το παιδί να ψάξει γι αυτά. Πείτε του (ή
δείξτε με το δάχτυλο αν χρειαστεί) πόσα αντικείμενα είναι θαμμένα μέσα
στην άμμο. Ενθαρρύνετε το παιδί σας να σκάψει, χρησιμοποιώντας τις
παλάμες και τα χέρια του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου