Στο κοιμητήριο της Ι.Μ Πέτρου Βόντα αναπαύεται η
μοναχή Χερουβείμiα-κατά κόσμον Σβετλάνα Μιχαέλα Τανάσα. Η αδελφή Χερουβειμία
σπούδασε αρχαία ελληνικά και λατινικά στα πανεπιστήμιο Ιασίου Ρουμανίας και
έλαβε μια υποτροφία από το ίδρυμα Σόρος,για ένα μάστερ στο CEU(Central European
University) της Βουδαπέστης. Η εργασία που της ανέθεσαν ήταν να ερευνήσει ένα
χειρόγραφο της Ερμηνείας στη Γένεση του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου και εκεί
απέδειξε ότι το κείμενο που είχαν τυπώσει οι Ιησουίτες και έπειτα εισήγαγε ο
J.P.Migne στην Ελληνική Πατρολογία είχε πολλές παρεμβάσεις και αλλοιώσεις σε
σχέση με το ερευνόμενο χρυσοστομικό κείμενο.
Το συμπέρασμα της ήταν ότι μια κριτική έκδοση της
Ερμηνείας της Γένεσης θα αποδείκνυε τις αυθαίρετες προσθήκες των Ιησουιτών.
Οι καθηγητές εκτίμησαν τη δουλειά της και της
πρότειναν να κάνει και διδακτορικό.
Η διδακτορική της διατριβή θα είχε ως κεντρικό
άξονα την ερμηνεία της Γενέσεως. Επρεπε να αποδείξει ότι οι Άγιοι Πατέρες στην
ερμηνεία της Γένεσεως στηρήχθηκαν στον Ωριγένη. Η Σβετλάνα άρχισε να μελετά
χωρίς να έχει καταλάβει αρχικά τι σκοπό είχαν. Όσο όμως διάβαζε τους Άγιους
Πατέρες καταλάβαινε τι βλασφημία της ζητούσαν να αποδείξει. Μου είχε αφήσει η
ίδια και τα έχω εδώ ,την ερμηνεία του Αγίου Αυγουστίνου (στα λατινικά),του
Ωριγένη(στα ελληνικά) του Θεοδωρήτου (στα ελληνικά),του Αγίου Εφραίμ του
Σύρου(στα Αγγλικά),ακόμα και ένα σχόλιο του Φίλωνος του Αλεξανδρινού (στα
ελληνικά).έργα τα οποία είχε διαβάσει στο πρωτότυπο στη Βουδαπέστη .’Όσο διάβαζε
τόσο καταλάβαινε ότι οι Άγιοι Πατέρες όχι μόνο δεν ακλούθησαν τις θέσεις του
Ωριγένη, αλλά ένας από τους λόγους που τα έγραψαν ήταν για να καταπολεμήσουν
τις αιρετικές θέσεις του Ωριγένη.
Κάποια στιγμή παίρνοντας πληροφορίες για τους
καθηγητές της έμαθε ότι οι πιο πολλοί από αυτούς ήταν Εβραίοι, ενώ σιγά-σιγά διαπίστωσε
το πόσο περιφρονούσαν την Ορθοδοξία
‘Όταν ανακοίνωσε το πόρισμα της έρευνας της, της
είπαν:’ ’Οχι, διάβασέ το άλλη μία φορά, δεν είναι έτσι, ξανασκέψου το. Εμείς σε
πληρώνουμε για να αποδείξεις κάτι και εσύ πρέπει να το κάνεις. Ακολούθησαν
πολλές αντεγκλήσεις και επιχειρηματολογίες.
Μετά από κάποιο διάστημα γύρισε στην πατρίδα της τη
Ρουμανία για να πάρει κάποια πράγματα. Επειδή δεν αισθανόνταν καλά επισκέφθηκε
έναν γιατρό για εξετάσεις. Εκεί διαπίστωσε ότι είχε καρκίνο του δέρματος με
γρήγορη εξάπλωση, αριστερή ωμοπλάτη. Την
είχαν ακτινοβολήσει.(σημ. π. Γεωρ..) Είχαν τοποθετήσει δηλαδή έναν μηχανισμό που
εκπέμπει δέσμη ακτινοβολίας σε κάποιο μέρος που σύχναζε και περνούσε πολλές
ώρες. π.χ το γραφείο της και η ακτινοβολία έπεφτε πάνω της, στην προκειμένη
περίπτωση στην αριστερή ωμοπλάτη. Μ΄ αυτόν τον τρόπο και οι κομμουνιστές του
Τσαουσέσκου είχαν «φάει» πολλούς. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Τσαουσέσκου είχε
πάντα μαζί του ανιχνευτή ακτινοβολίας).
Ο γιατρός της είπε ότι έχει λίγους μήνες ζωής. Γύρισε
στη Βουδαπέστη να πάρει τα πράγματα της. ΄΄Μη φεύγεις έχουμε λύσεις για την
αρρώστια σου. Άκου μας και θα γλυτώσεις΄΄. Πήρε όσα πράγματα μπορούσε(τα πιο
πολλά βιβλία της έμειναν εκεί) και γύρισε στη χώρα της στον πατέρα
Ιουστίνο Πίρβου (σημ.π.Γεωρ:. είναι ο ηγούμενος της μονής Πέτρου Βόντα και
μέγας ομολογητή της πίστεώς μας) και του τα διηγήθηκε όλα. Αυτός της είπε να
μείνει στο μοναστήρι. Αυτό έγινε τον Αύγουστο του 1997.
Πέρασε ενάμιση χρόνο γεμάτο πόνους. Γρήγορα έκανε μετάσταση.
Έλιωνε μέρα με τη μέρα. Δέχτηκε να ρακοφορηθεί και λίγο πριν πεθάνει έγινε
μοναχή. Δεν ήθελε να πάρει μορφίνη, θέλοντας με τον πόνο να σβήσει τις αμαρτίες
της.
Τα ουρλιαχτά πόνου προαγγέλουν ακόμη και σήμερα σε
όσους την άκουσαν τα βάσανα της κολάσεως. Ο Θεός εισάκουσε την τελευταία της
επιθυμία να μην πεθάνει πριν την πανήγυρη της μονής (Σύναξη των Αγίων
Αρχαγγέλων). Μετά την αγρυπνία την νύχτα της 7ης προς 8η Νοεμβρίου 1998 στις
03.00 η Αγία μάρτυς Χερουβειμία εκοιμήθη, έτοιμη να ομολογήσει μπρος στον
Τριαδικό Θεό των αγώνα των Ορθοδόξων ενάντια στον άρχοντα του αιώνα τούτου.
Η αδελφή Χερουβειμία μας διηγούνταν ότι είχαν φύγει
από το CEU για τον ίδιο λόγο, καρκίνο του δέρματος, ένας φοιτητής από τη
Βουλγαρία, ένας από τη Γεωργία και ένας από της Η.Π.Α. Λυπάμαι που δε μπορώ να πω
τα ονόματά τους, ίσως κάποιος κάποτε τα μάθει. Η ορθοδοξία είναι ζωντανή και
καρποφορεί εν αληθεία, ενώ ο σπόρος της πίστεως είναι το αίμα των μαρτύρων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου