Ο εκπρόσωπος της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου δεν μας τα λέει καλά πάντοτε. Ακόμη και τις αποφάσεις της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου για τα πρόσφατα θέματα με τον κορονοϊό τις ερμηνεύει πότε έτσι και πότε αλλιώς. Από τα ΜΜΕ έχει επισημανθεί μια αντιφατικότητα στα λόγια του (διαβάστε σχετικά εδώ). Είπε ουσιαστικά ότι δεν πρέπει να πάει κανένας να κοινωνήσει· πως άλλωστε να γίνει αυτό αφού η εντολή είναι: να είναι κλειστές οι πόρτες του ναού. Το πνεύμα της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου ήταν να αποφευχθεί με κάθε τρόπο ο συνωστισμός για τους γνωστούς λόγους υγείας. Δεν είπε όμως να μην κοινωνήσει κανένας.
Ένας ιερέας στο Κουκάκι, με πολλές περγαμηνές εκκλησιαστικού έργου, όπως λέει η είδηση «κοινώνησε δύο παιδάκια από το παραπόρτι της εκκλησίας», δηλαδή από την μικτή εξωτερική πόρτα του ιερού.
- Τον στήριξε πρώτος ο μητροπολίτης Πειραιώς και μπράβο του
- τον στήριξε επίσης ο μητροπολίτης Λαρίσης και μπράβο του
- τον στήριξε εμμέσως πλην σαφώς και ο αρχιεπίσκοπος και καλά έκανε.
Άγιε Εκπρόσωπε της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου·
- Υπάρχει απόφαση της ΔΙΣ που να απαγορεύει την θεία κοινωνία από το παραπόρτι;
- Υπάρχει μήπως σχετική απόφαση των ιερών κανόνων;
- Υπάρχει απόφαση που να λέει από ποια πόρτα θα κοινωνάμε;
Πάντως για να είμαστε ειλικρινείς
- ούτε η διαρκής ιερά σύνοδος είπε κάτι τέτοιο,
- ούτε ο αρχιεπίσκοπος είπε κάτι τέτοιο,
- ούτε η κυβέρνηση είπε κάτι τέτοιο.
Γενικά όλοι μίλησαν για το ότι πρέπει να αποφύγουμε τον συνωστισμό.
Όμως ο Άγιος εκπρόσωπος ουσιαστικά απαγόρευσε τη Θεία Κοινωνία!
Συγκεκριμένα:
Αν μπορώ να καταλάβω καλά ο εκπρόσωπος της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου θεωρεί ότι μόνο μέσα στον ναό και μάλιστα στις πόρτες του τέμπλου μπορεί να κοινωνήσει κανείς (αν κάνω λάθος ας με συγχωρήσει).
Και θα ήθελα να ρωτήσω σε ποια πόρτα του ιερού είναι καλύτερα να κοινωνήσει κανείς;
- Στην κεντρική ή στις πλαϊνές;
- Υπάρχει διαφορά;
- Μήπως σε κάποια απ' αυτές διαφέρει ο προσφερόμενος Χριστός από Αυτόν της διπλανής πόρτας;
Άπαγε της βλασφημίας.
Μην πει δε κανείς, ότι εκεί είναι ιδιαίτερες οι συνθήκες, διότι και τώρα είναι ακόμα πιο ιδιαίτερες.
Γιατί ;
Και λέω δεν έψαξαν διότι μια απόφαση που πάρθηκε μέσα στα γραφεία στην Αθήνα είναι πολλές φορές, όπως η τωρινή, εκτός πραγματικότητος. Έπρεπε γενικά να δοθεί η οδηγία αποφυγής του συνωστισμού και οι κατά τόπους μητροπόλεις να πάρουν μέτρα για την Θεία Κοινωνία των πιστών μέσα στο πνεύμα της αποφυγής του συνωστισμού. Μάλιστα κάθε ενορία είναι διαφορετική από την άλλη στον πληθυσμό, στην χωρητικότητα του ναού, στους εφημέριους και επιτρόπους, στον αύλειο χώρο, στην ηλικιακή σύνθεση των ενοριτών κ.ά., τα οποία θα έπρεπε να ληφθούν υπόψη για το πώς θα γίνει η Θεία Κοινωνία.
Αυτή η τακτική του «πονάει το κεφάλι κόβει το κεφάλι» είναι, αν μη τι άλλο, ανόητη.
- Ο εκπρόσωπος της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου έκανε ποτέ λειτουργία σε κατασκήνωση που δεν υπήρχε ναός; Από ποια πόρτα κοινώνησε τα παιδιά;
- Και όταν γίνεται λειτουργία σε καράβι, από ποια πόρτα γίνεται η θεία κοινωνία;
- Και όταν οι στρατιωτικοί ιερείς κάνουν λειτουργίες στο μέτωπο, από ποια πόρτα κοινωνούν τους πιστούς;
Μην πει δε κανείς, ότι εκεί είναι ιδιαίτερες οι συνθήκες, διότι και τώρα είναι ακόμα πιο ιδιαίτερες.
Γιατί ;
- Διότι οι πόρτες του ναού είναι όλες κλειδωμένες!
- Είναι Πάσχα και οι χριστιανοί πρέπει να κοινωνήσουν. Πολλοί μάλιστα ετοιμάζονταν από πολύ καιρό για να το κάνουν αυτό.
- Οι πιστοί πρέπει να κοινωνούν τακτικά· Ο Χριστός λέει στο ευαγγέλιο (Ιωάνν. 6: 54): «ο τρώγων μου την σάρκα και πίνων μου το αίμα έχει ζωήν αιώνιον», το οποίο σημαίνει τακτική Θεία Κοινωνία.
- Αλλά και οι ιερείς έχουν υποχρέωση να κοινωνούν το λαό του Θεού, διότι είναι ουσιαστικό μέρος της αποστολής τους η μετάδοση των θείων μυστηρίων.
Και λέω δεν έψαξαν διότι μια απόφαση που πάρθηκε μέσα στα γραφεία στην Αθήνα είναι πολλές φορές, όπως η τωρινή, εκτός πραγματικότητος. Έπρεπε γενικά να δοθεί η οδηγία αποφυγής του συνωστισμού και οι κατά τόπους μητροπόλεις να πάρουν μέτρα για την Θεία Κοινωνία των πιστών μέσα στο πνεύμα της αποφυγής του συνωστισμού. Μάλιστα κάθε ενορία είναι διαφορετική από την άλλη στον πληθυσμό, στην χωρητικότητα του ναού, στους εφημέριους και επιτρόπους, στον αύλειο χώρο, στην ηλικιακή σύνθεση των ενοριτών κ.ά., τα οποία θα έπρεπε να ληφθούν υπόψη για το πώς θα γίνει η Θεία Κοινωνία.
Αυτή η τακτική του «πονάει το κεφάλι κόβει το κεφάλι» είναι, αν μη τι άλλο, ανόητη.
Αλλά αυτό δυστυχώς εφαρμόστηκε τώρα: μας δημιουργεί πρόβλημα η Θεία Κοινωνία κόβουμε τη Θεία Κοινωνία!!! όσο ανόητο και αντιχριστιανικό κι αν είναι αυτό, όσο και αν με αυτή την πράξη ρίχνουμε νερό στο μύλο των άθεων και των απίστων και των μουσουλμάνων.
Ουσιαστικά με το πρόσχημα του κορονοϊού η μεγάλη πλειοψηφία των ιεραρχών απεμπόλησε τη μακραίωνη παράδοση της εκκλησίας κατά την οποία η Θεία Κοινωνία είναι το φάρμακο για την υγεία ψυχής και σώματος.
Και να φανταστεί κανείς ότι σήμερα τα επιστημονικά και τεχνολογικά επιτεύγματα δίνουν πολλές δυνατότητες για ασφαλή και χωρίς συνωστισμό συμμετοχή στη θεία κοινωνία. Ενώ είναι γνωστό επίσης ότι σε πολλές πανδημίας του παρελθόντος δεν ξανάγινε ποτέ απαγόρευση της Θείας Κοινωνίας.
Ναι!
Ας ελπίσουμε να είναι η τελευταία προδοσία των πολιτικών και θρησκευτικών ηγετών και η τελευταία (πνευματική) σφαγή των χριστιανών που οδηγήθηκαν στην ακοινωνησία μάλλον ελαφρά τη καρδία...
Ουσιαστικά με το πρόσχημα του κορονοϊού η μεγάλη πλειοψηφία των ιεραρχών απεμπόλησε τη μακραίωνη παράδοση της εκκλησίας κατά την οποία η Θεία Κοινωνία είναι το φάρμακο για την υγεία ψυχής και σώματος.
Και να φανταστεί κανείς ότι σήμερα τα επιστημονικά και τεχνολογικά επιτεύγματα δίνουν πολλές δυνατότητες για ασφαλή και χωρίς συνωστισμό συμμετοχή στη θεία κοινωνία. Ενώ είναι γνωστό επίσης ότι σε πολλές πανδημίας του παρελθόντος δεν ξανάγινε ποτέ απαγόρευση της Θείας Κοινωνίας.
Ναι!
- είμαστε απογοητευμένοι από την ηγεσία της πολιτείας
- είμαστε απογοητευμένοι από την ηγεσία της εκκλησίας
Ας ελπίσουμε να είναι η τελευταία προδοσία των πολιτικών και θρησκευτικών ηγετών και η τελευταία (πνευματική) σφαγή των χριστιανών που οδηγήθηκαν στην ακοινωνησία μάλλον ελαφρά τη καρδία...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου